1. Контакт „кожа до кожа“ или за непрекъснатия контакт между майката и бебето веднага след раждането

    Контакт „кожа до кожа“ или за непрекъснатия контакт между майката и бебето веднага след раждането

    Раждането бележи изключително важна промяна в живота на всяка майка и тя го помни с подробности. Но опитайте да си спомните кога за първи път сте прегърнали, погалили,  притиснали до гърдите си и погледнали в очите своето новородено бебе? Най-често това е станало часове и дори дни след раждането. В последните години учените установиха, че начинът, по който посрещаме здравото, новородено бебе в първите часове след раждането, може да оцвети неговите усещания за живота извън майчината утроба като труден или лесен, сигурен или не, болезнен или успокояващ, плашещ или спокоен. Тези първи впечатления от новия, заобикалящ го веднага след раждането свят, могат да влияят на начина, по който бебето  се приспособява към самостоятелен живот и осъществява емоционалната връзка с родителите си и най-вече с майка си.

    Как могат да изглеждат първите минути и часове след раждането за бебе, което е имало щастието да прекара цели 9 месеца в среда, даваща му топлина, храна, кислород и сигурност? Т

    Read more »
  2. Как четенето на книжки влияе върху речевото и умственото развитие на детето

    Как четенето на книжки влияе върху речевото и умственото развитие на детето

    Малките деца, чиито родители им четат по пет приказки на ден, отиват на детска градина с близо милион и половина повече думи в речника си в сравнение с онези деца, чиито родители не им четат изобщо, установи ново изследване. Джесика Логан, специалист по ранно детско развитие, от университета в Охайо, казва, че „пропастта от един милион думи“ е ключът към обясняване разликата между речниковия запас и уменията по четене между децата, а по-късно - и между възрастните.

    Дори ако на детето му се чете по една приказка на ден, то пак ще знае до 5-годишна възраст близо 290 000 повече думи в сравнени с онова, на което никога не е било четено. Децата, на които родителите четат, ще бъдат значително по-подготвени впоследствие да видят и възприемат тези думи на хартия, когато отидат в училище. Те много по-лесно ще се научат да четат и да пишат. Освен това ще развият и отношение към книгата като ценност и към четенето като задушевно и обогатяващо преживяване.

    Джеси

    Read more »